RalphBaaij.reismee.nl

laatste dag in Mali

De tijd vliegt hier om , na een goede nachtrust waarbij we gisteren nog kleding hebben laten maken bij een lokale kleermaker en ik stoffen heb gekocht op de markt in Kati , doen we het vandaag wat rustiger aan. Vanochtend heb ik gehoord dat er internet mogelijkheden komen op de school voor de leerlingen, Johan krijgt vandaag ook te horen hoeveel leerlingen hier gaan starten ( vanuit het ministerie) elk kind krijgt dan een rugzakje met € 250.- zodat ze daar een jaar lang van naar school kunnen gaan , Saskia was hier vanochtend ook even ( de vrouw van de eerste secretaris van de Ambassadeur) zij gaat hier Engelse les geven , Er was een bespreking met de docenten en het bestuur van de school. Ik heb zoveel respect voor Johan en zijn nimmer aflatende energie , ik kan daar gewoon een voorbeeld aan nemen , er is hier nog zoveel te doen Mient enJoop vliegen vandaag ook terug net als ik maar Tom blijft hier nog een tijdje hij gaat zich hier nog bezighouden met het gehele automatiseringsproject .

Gisteravond heb ik nog een korte workshop Visagie gegeven aan Ramata, zij wil hiermee een bruiden gaan opmaken , dus heb ik gelijk het eea aan make-up achtergelaten , de vrouwen gebruiken hier veel kolhpotlood en mooie goudgele kleuen , de lippen zijn donker opgemaakt , kortom met die prachtige jurken is het echt een feest om te zien.

Volgende week starten de lessen al er moet nog veel voorbereid worden.

Inmiddels is er internet op school (16.00) en heb ik nog een kort bezoek gebracht aan een cultureel centrum (geleid door drie zusters van een Congreatie uit Bergamo)het ligt wat verscholenop een paar minuten rijden bij jJohan vandaan, er is mogelijkheid tot internet en er is een bibliotheek aanwezig voor educatieve doeleinden

Vanavond reis ik weer af naarNederland.

ik wil Johan en Ramata bedanken voor alle gastvrijheid die ik heb mogen ontvangen bij hun thuisen ook voor alle geweldige mensen die ik hier heb ontmoet .

Thank you.!!!!
of I NI CE ( in Bambarara)= IE NIE TJEE

Reacties

Reacties

Conny

Hallo Ralph,
Wat leuk om de foto's van het openingsfeest te zien. Als lid van de jumelage Voorschoten-Kita heb ik de aanbouw gevolgd. In januari voor het laatst de school gezien. Wat leuk om nu te zien hoe het is geworden. Begrijp ik uit je verhaal dat je ook in Kita bent geweest??

Jaap Booij

Hallo Ralph,
Wat leuk om zo wat te kunnen lezen over de opening van de school van Johan Wachters. Ik ben betrokken bij de Jumelage Voorschoten-Kita (GEEN Kati) en heb de school in aanbouw gezien. Ook ik heb veel bewondering voor wat Johan daar tot stand brengt.
Groeten, Jaap

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!